Terug naar Emballagebeheer cases

Emballagebeheer - Case 'Constructie'

Gepubliceerd op:

Voor één van onze grootste Packaging Recovery klanten hebben wij contracten in meerdere landen afgesloten. Onze klant is een wereldwijd bouwmaterialenbedrijf gespecialiseerd in vezelcementproducten.

Het transport van de geproduceerde vezelplaten vereist vaak pallets met afwijkende dimensies, veelal op maat gemaakt. Deze pallets worden via een statiegeldsysteem aan hun klanten in rekening gebracht. Vanwege de klant-specifieke afmetingen zijn deze pallets vaak kostbaar en kunnen ze niet op een andere manier ingezet worden. 2Return haalt deze pallets op en zorgt voor levering aan de productielocatie, zodat deze pallets opnieuw kunnen worden ingezet.

De klanten van onze klant, waaraan de pallets geleverd zijn, kunnen zelf in het webportaal aangeven hoeveel pallets er klaar staan voor ophaling met behulp van hun unieke account. Dit hoeft niet alleen op het reguliere afhaaladres te zijn, maar dit zou ook het adres van een bouwplaats kunnen zijn. Indien er geen heftruck op de afhaallocatie voorhanden is kunnen wij regelen, dat deze door de transporteur meegenomen wordt.

Door de omvang van het colletiegebied zijn de klanten verdeeld in postcodegebieden, die gekoppeld zijn aan een bepaalde transporteur en bijbehorend depot. Onze transporteurs hebben zelf inzicht in de collectieaanvragen door in te loggen in het webportaal. Zij zorgen ervoor dat de collecties worden ingepland binnen de afgesproken termijn. Nadat zij de ophaaldatum in het webportaal hebben bevestigd wordt automatisch een e-mail naar de klant gestuurd ter bevestiging van de ophaling.

De pallets worden op de bevestigde dag afgehaald en afgeleverd op één van de 2Return depots. Hier worden de pallets gesorteerd en indien nodig gerepareerd. Deze sortering wordt via ons IT-systeem teruggekoppeld aan de klanten ter bevestiging van de collectie. Indien Europallets reparatie behoeven, worden deze volgens EPAL normen gerepareerd door onze gecertificeerde depots.

Na ontvangst en sortering van de pallets worden ze per type en afmeting opgeslagen op de depots, waarbij de voorraden voor onze klant inzichtelijk zijn via het webportaal. Zo kunnen de gewenste pallets te allen tijde na afroep aangeleverd worden aan de diverse productielocaties van onze klant, zowel in binnen- als in het buitenland, zodat de pallets opnieuw kunnen worden ingezet.

Niet alleen de palletstromen, maar ook een deel van de administratieve handelingen wordt  hiermee door 2Return uit handen genomen: Via EDI worden de resultaten van de sorteringen opgeladen naar onze klant, waarna het statiegeld voor de opgehaalde pallets wordt vergoed. Wij werken hierbij nauw samen met onze klant, voor een soepele financiële afwikkeling naar haar klanten.

Door de pallets nogmaals in te zetten in plaats van af te danken, wordt het overbodig nieuwe pallets aan te schaffen. Wat naast een enorme kostenbesparing ook een duurzame oplossing is  doordat enorme hoeveelheden materiaal en energie worden bespaard.

 

 

 

Emballagebeheer - Case 'Constructie'
Emballagebeheer - Case 'Chemie'

Emballagebeheer - Case 'Chemie'

Onze klant is een wereldwijd gespecialiseerd chemisch bedrijf dat een breed scala aan geavanceerde materialen en speciale chemicaliën en vezels produceert die worden aang…
 
Emballagebeheer - Case 'Verpakkingsindustrie'

Emballagebeheer - Case 'Verpakkingsindustrie'

Éen van onze klanten is een toonaangevende producent en toeleverancier van kartonnen verpakkingen aan bedrijven in de industrie-, consumentenproducten en transport.
 

2Return is member of the Rotom Group